Чад Крьогер – Вокали/Китара
Брайн Пиик – Китара/Вокали
Майк Крьогер – Бас
Даниел Адеър - Барабани

През лятото на 2004 г., “Никълбек” бяха на поредното си турне, в подкрепа на третия си албум “The Long Road” (който е с над 5 милионни продажби). Плановете им са да си вземат почивка за известно време и да се насладят на плодовете от работата си, без да мислят за бъдещи проекти и т.н. Но две седмици след началото на заслужената ваканция Чад, Майк и Райън усещат онзи познат гъдел, който ги събира в студиото на Чад близо до Ванкувър. “В момента, в който се озовахме там и започнахме да свирим, просто не можехме да спрем”, споделя Чад.

Откакто “Никълбек” използват студиото на Крьогер и продуцират албумите си със своя приятел Джоуи Мои, те далеч не бързат със записите. И през следващите 7 месеца, те прекарват безброй часове в създаването на всяка една песен за четвъртия си албум “All the Right Reasons”, докато не са убедени, че звучи добре. Резултат: 11 неустоими песни, динамични и по-различни от всичко, което “Никълбек” са създавали досега. Първият сингъл - “Photograph” е искрена интроспекция, базирана на многопластови вокали, завладяващи мелодии и китари. “Fight For All The Wrong Reasons” е песен, наситена с китарни сола, чието тъжно звучене преминава в скриптящ, разтърсващ риф. “Savin’ Me” е повик за спасение, което е подплътено от комбинация звънтящи китари, впечатляващи вокали, приплъзващи се струнни и деликатно пиано. “Малко се притеснявахме при използването на пианото”, признава Крьогир. “Просто не смятахме, че е много рок енд рол. ”Но това беше до момента, в който не чухме пиано в песен на “Никълбек” и всички се съгласихме “Да, харесва ни и искаме да го използваме още”. То беше в унисон с песента и ни показа, че не можем да сме толкова консервативни спрямо даден инструмент, без значение какъв е и какви признаци му се приписват.

Силното желание на “Никълбек” да експериментират и да се развиват се проявява в “All The Right Reasons”. Досега музиката на бандата винаги е била дълбоко лична и сега те за пореден път се разголват напълно, но освен това изследват всеки сантиметър от широкия музикален спектър, за да създадат албум, който може да допадне на много и различни нива. В “The Long Road” заложихме на по-тежка музика, докато с този албум ние наистина искахме да покажем възможностите си и сме включили песни, които биха допаднали на нашите разнообразни фенове, които идват на шоутата на “Никълбек” и слушат албумите ни”, споделя Крьогер, имайки предвид авторския си подход: той създава музика за фенове като самия него. Подходът на “Никълбек” да включват разнооброзни песни в продукциите си е безспорно една от тайните на техния голям успех. “The Long Road” става тройно платинен в щатите и включва хит синглите “Someday,” “Figured You Out” и “Feelin` Way Too Damn Good.” Предишната им продукция “Silver Side Up” от 2001 г., е дори още по-успешна, със своите 6 милиона копия в САЩ и включва три номер едно парчета “Too Bad,” “Never Again” и техния мега успешен сингъл "How You Remind Me," който стана най-въртяното парче за 2002 година.

Съвсем навреме за записите на новия албум “All the Right Reasons” към групата се присъединява новият барабанист Даниел Адеър. Силният, но многообразен стил на Адеър е подходящ с новия материал, от ударното “Animals” до засядащото в гърлото “If Everyone Cared”. Прослушването на Адеър в студиото на Чад се състои всъщност при записите на самия албум. “Много сме доволни от присъединяването на Даниел към бандата”, казва Чад. “Креативността при появата му в студиото беше наистина вдъхновяваща. Той е наистина невероятен музикант”.

През годините, музиката на “Никълбек” допада на феновете на поп, хард рок, алтернативната и метъл музика. Много на пръв поглед несъвместими известни музиканти също харесват групата, между тях китариста Зи Зи Топ Били Гибънс и екс-членовете на “Пантера” Вини Пол и Даймбег Даръл Абът. Гибънс и Абът (макар и посмъртно) допринасят за създаването на All the Right Reasons. “Никълбек” срещат Гибънс зад сцената след едно от шоутата им в Колорадо и веднага си допадат. Когато става ясно, че им е необходим соло китарист за парчето “Follow You Home,” те канят за помощ Гибънс и отиват до Лос Анжелис да запишат тази част. “Исках съвсем различно звучене за това соло и Били се вписа прекрасно”, споделя Чад. “След като записва своята част, той изпълнява и третия куплет в парчето с ниския си, гробовен глас. Стана много добре”. Приносът на Гибънс не спира дотук, той също така участва с бек вокали и в “Rock Star.”

Връзката с “Пантера” е още по-сложна и е има леко мрачен произход. Чад се сприятелява с барабаниста Вини Пол и убития китарист Даймбег Даръл по време на турнето с Джери Кантрел и с Даймбег правят кавър на “Saturday Night’s Alright For Fighting” на Елтън Джон, което е включено в саундтрака “Charlie’s Angels”. След като регендарният китарист е застрелян на сцената, покрусеният Крьогер пише агресивното парче “Side of a Bullet,” посветено на неговия приятел. “След като песента беше готова, наистина имах нужда от благословията на Вини”, споделя Крьогер. “Ето защо му се обадих и му изсвирих парчето по телефона. Отговорът му беше: “Ще се радвам да изпълня песента за моя брат”.

“Side of a Bullet” е само едно от парчетата, изпълнени със завладяващи описания. Откакто Крьогер започва да пише за личния си опит в песни като “Never Again” и “How You Remind Me”, той се опитва да разказва така, че всеки един слушател да може да бъде съпричастен към тях. “Animals” е за прекрасно момиче и лошо момче, които са хванати от баща й, а “Savin’ Me” е за мъж в затвора, който иска да бъде спасен и за низвергнат ангел, който трябва да се завърне на земята, за да бъдат опростени греховете му. “Обичам да разказвам истории, които изникват в съзнанието на слушателите като филм”, казва Крьогер. “И се опитвам да намеря своето място в сцената, докато я описвам. Така за мен е по-лесно да се огледам и да определя за какво точно пея. В противен случай не забелязваш детайлите и не се получава много добре”.

Една от най-личните песни в “All the Right Reasons”, “Photograph,” е поглед назад към тиинейджърските години на Крьогер, в която той си спомня първата целувка, приятелите, с които излиза и т.н. “Мисля, че исках просто да се върна към миналото си и да видя дали имам достатъчно идеи, които биха провокирали и другите хора да поемат това пътуване”, споделя Крьогер. “Толкова е смешно по време на записа колко пъти си зададох въпроси от рода на: какво ли се случи с онова момиче или какво е станало с къщата, в която отраснах”.

Както и в останалите албуми на “Никълбек”, “All the Right Reasons” е роден от искреността, емоционалните откровения и изключителната любов към музиката, но този път музиката произтича от необходимост – не необходимостта за спазване на срокове и издаване на албуми в даден момент. По-скоро от необходимостта на артиста да създава, изследва и да се опитва да разбира повече за света около себе си.

“Наистина искам да създавам музика заради конкретни неща”, споделя Крьогер. “Най-важната причина е защото обичам музиката. И смятам, че заради това толкова време се занимаваме с музиката. В този албум не искахме да пропускаме дребните детайли”. По време на създаването на “All the Right Reasons”, бандата заменя текстове, сменя хорове и променя аранжиментите докато песните не преминат теста на цялата група. “Ние сме перфекционисти”, казва Чад. “Ако направиш песен, която не се вмъкне в главата ти за цял ден, как очакваш тя да покори някой друг, който я е чул един или два пъти?”

Със съдействието на Virginia Records.

Teenzona_team
06 Окт 2005 г.

1377 прочитания