Хайде! 50 Cent иска да се обзаложите срещу него.

Това е същата тази придобита от улицата самонадеяност, заради която златният hip-hop тим Eminem и Dr. Dre подписа договор с бившия наркодилър от Куинс и дългогодишeн MC, незнайно защо толкова дълго останал незабелязан от музикалната индустрия. Същата тази подигравателна напереност, която превърна 50 Cent от ъндърграунд микс-тейп гений във пълен владетел на Billboard класацията за албуми през 2003, благодарение на грандиозния си дебют Get Rich or Die Tryin’, един епохален албум, продаден в повече от 10 милиона копия по света. И пак тази свръх-амбиция, благодарение на която той успя да превърне неизвестната си банда G-Unit в мулти-платинен проект, така че едноименната му звукозаписна компания (G-Unit) да бъде считана за един от важните играчи в музикалния бизнес.


С излизането на The Massacre /Клането/, определено един от най-очакваните албуми на 2005, 50 Cent очевидно ще продължи да доминира в hip-hop играта и отвъд нея. За човекът, роден под името Къртис Джаксън, това означава просто да съсипе състезанието. “Ще трябва да понесат удара, който ще им нанеса с този албум!”, смее се напълно увереният в себе си MC, чието телешко спокойствие и непоколебимост са толкова скандални, колкото и репутацията на неговото улично минало. “Работата ми по The Massacre ме върна назад към онези дни, когато бачках като луд. Искам веднъж завинаги да сложа точка на това бъхтене. От сегашна гледна точка смятам, че Get Rich не е върха на кариерата ми. Имах време да порасна през тези 2 години и сега чувствам, че съм по-добър изпълнител. Името на албума ми го казва ясно. Искам всички шибани рапъри да се разкарат от пътя ми!”

Онази славна история за 9-те куршума, оцеляването и победата на един наперен чернокож може да се случи само на човек, който просто отказва да губи и обича да се бори. The Massacre напълно разкрива тази черта на 50 Cent. Албумът разширява параметрите на хардкор рапа и отново е бетониран от иконата на Западния бряг, продуцентът Dr. Dre, hip-hop гигантът Eminem и членовете на G-Unit Lloyd Banks, Tony Yayo и Young Buck. Дебютният сингъл е “Candy Shop” с участието на първата дама в G-Unit Olivia и вече разби всички клубове за черна музика, заради онази секси нотка, която само 50 може да вкара.

Възпламенителната “Piggy Bank” (Needlez), твърде необичайна за радио звученето, ще стане хит сред любителите на нестандартния саунд и улицата, която най-вярно преценява новостите. “Talkin’ ‘Bout Me” осветлява някои моменти от впечатляващата история на 50 Cent, която в тази песен се разглежда от пет различни гледни точки: “Обичам 50 Cent, той е мой баща/ но даже майка говори за него лоши неща”, нарежда 50 Cent за себе си, визирайки гледната точка на своя собствен син. Парчето е едно от няколкото колаборации с легендарния Dr. Dre, за който 50 казва: “Той винаги знае, какво най-добре мога да правя.”

Заплашителната “Then The Guns Come Out” разкрива харизматичния 50 в неговото страховито амплоа нa лошо момче. В концептуалната “Baltimore Love Thing” (Q Beats) 50 Cent изследва една мрачна страна на човешките възможности – хероиноманията. “Да си уговорим среща, обещай че ще дойдеш да ме видиш, дори това да означава да продадеш телевизора на майка си....никой не е казал, че да ме обичаш, ще е лесно” рапира той в стила на 70-те.

За 50 Cent последната му работа разкрива една драматична истина за The Massacre “С този албум открих какво съм пропуснал в Get Rich or Die Tryin’ ” обяснява той. “Аз съм човек от улицата, повече от всичко друго и говоря за този аспект на моя живот...за битките, които аз и всеки от гетото е преживял. Рапърите хващат по-лесния път. Те пишат за това как продават дрога и се занимават с далаверки, сакаш от това няма последици. Те не пишат за ефекта на уличния живот. Не пишат как този начин на живот ги променя. А точно това е най-интересното и докосва най-много хората.”

Впечатляващата история на 50 Cent вече се е превърнала в гето фолклор. Роден и израстнал в известния Куйнс, нюйоркската нарко-сцена още от края на 70-те, младият, останал без баща Curtis, отрано е въвлечен в света на големите, след като майка му става жертва на нарко-войната. Всички знаем продължението на историята: плавното му издигане до местен нарко-бос; обвързването му с рапа, който го поглъща тотално и завинаги; дългите часове на усъвършенстване в римувания занаят под зоркото око на Jam Master Jay от култовите Run DMC; деветте куршума, едва неотнели живота му. През 2000 договорът между 50 и Columbia Records пропада, а той прекарва месеци във възтановяване. С чужда помощ стъпва на крака и пуска в обръщение няколко микс-тейп касети на G-Unit, които буквално взривяват местните клубове. Именно те достигат до ушите на Eminem, който без колебание подписва договор за 1 милион долара с непознатия на света рапър. Така започва всичко.

“Eminem наистина ме спаси от улицата. Ако още малко бях останал там, най-вероятно щях да убия някой, някой щеше да ме убие или щях да вляза в затвора. Музиката ме извади от там. Да, извади ме от лайната.”

Всъщтност Curtis Jackson е олицетворение на уличния дух. Повечето артисти биха останали доволни от масивните мулти-платинени продажби на албума си, от хилядите лъскави списания, на чийто корици се мъдри ликът им, разпродадените за часове турнета, постоянното присъствие в MTV и BET, но 50 Cent иска повече. Той създаде свой собствен лейбъл с дългогодишния си партньор Sha Money XL, чрез който да представи на света своята G-Unit клика. През 2004 албумът им Beg For Mercy стана четворно платинен. Последва внушително соло нападение от Lloyd Banks (с албума The Hunger For More), Young Buck (с албума Straight Outta Cashville) и забележителния The Game, чийто дебют The Documentary продаде половин милион копия само в първата седмица след излизането си. И това не е всичко... G-Unit пуснаха своя модна линия за дрехи, благодарение на сключена сделка с Ecko Unlimited и своя марка маратонки, благодарение на Reebok.

Забележителните успехи на 50 Cent не останаха незабелязани от номинирания за Оскар режисьор Jim Sheridan (В Америка, Моят Ляв Крак), който подписа с рапъра договор за предстоящ филм-драма, не случайно озаглавена Hustler’s Ambition.

Излизането на The Massacre доказва, че 50 Cent е първият и най-изтъкнат рап-артист, надарен с рядката прямота да говори от името на своите събратя от подземния свят и то по ненадминат начин.

Със съдействието на: Virginia Records.

Teenzona_team
10 Мар 2005 г.

1502 прочитания