НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ХИТОВЕ НА ЗВЕЗДАТА, СЪБРАНИ В ДВОЕН ДИСК



ШЕР e толкова голяма икона в поп културата, че дори понякога засенчва собствения си талант на изпълнител и музикален артист.

Но отвъд именитостта й и това, че е една от най-големите известни личности, Шер е натрупала много записи, които не оставят съмнение, че тя знае как да избира песните си и как да ги изпълнява с емоционална сила. В допълнение към убедителните й умения на вокален стилист и към имиджа й на знаменистост от световна величина, Шер също така демонстрира забележителна издръжливост и способност за адаптация, които са й позволили да направи много хитове в различни периоди, различни десетилетия и в същото време да успява да блести и в други творчески полета.

Звездата, по паспорт Шерилин Саркисиан Ла Пиер, е родена на 20 май, 1946 в Ел Сентро, Калифорния и е отгледана от самотна майка, която работи на непълен работен ден като певица и актриса. Тя е все още тийнейджър, когато среща Салваторе “Сони” Боно, амбициозен автор на песни и протеже на продуцента Фил Спектър. Връзката води до там Шер да пее бек вокали в някои записи на Спектър и да излезе напред във вдъхновения от Бийтълс и продуциран от Сони сингъл “Ringo I Love You,” издаден под псевдонима Bonnie Jo Mason за лейбъла на Спектър Annette. През 1964, Сони и Шер започват да записват заедно като Caesar and Cleo за лейбъла Vault, издавайки няколко сингъла, които не успяват да направят много впечатление на публиката.

С дуетите им, които не предизвикват много шум, Шер (тогава все още известна като Шерилин) подписва като соло артист с лейбъла Imperial на Liberty Records, а Сони като продуцент. В началото на 1965, вторият й сингъл за Imperial, “Dream Baby” в стил Спектър, става малък локален хит в района на Лос Анджелис. По това време, Сони и Шер, както вече се обявяват, подписват с лейбъла на Atlantic – Atco, където отбелязват серия от успехи, включително и смазващите хитове “I Got You Babe” и “The Beat Goes On.” На вълната на новия успех, Reprise Records преиздават “Baby Don’t Go,” записано преди двойната сделка с Atco и това парче също става хит. Между 1965 и 1967, Сони и Шер са най-горещата поп двойка, едновременно достигайки до децата и до по-възрастната публика, която другояче би била изгубена като слушател на хипи музиката. Междувременно, Шер продължава да прави соло хитове за Imperial, удряйки Top 20 с фолк-рок преработка на парчето на Боб Дилън “All I Really Want To Do”, която преборва подобна версия на Byrds на пазара и достига номер две със запомнящия се мелодраматизъм на Сони в “Bang Bang (My Baby Shot Me). Друго попадение в Top 40 е характерният прочит на Шер на “Alfie,” композицията на Бърт Бакарач и Хал Дейвид от едноименния хитов филм на Майкъл Кейн. Въпреки че версията на Силия Блек е включена в британското издание на Alfie, американските киномани слушат тази на Шер.

Въпреки че търговският им успех някак отслабва в края на 60-те, дуото скоро ще отблежи забележително прераждане в кариерата си. За момента записите са ограничени, но пък те се връщат към участията в нощните клубове, развивайки едно полирано сценично шоу, което разкрива комедийния талант на двойката. Сценичният им успех води до предложение за водещи на лятна вариететна програма в CBS през 1971, а след петседмичен пробен период следва постоянно време в прайм тайма от януари на следващата година.

THE SONNY AND CHER COMEDY HOUR става сензация, както и заради очевидното комедийно острумие на двойката, така и заради новия, огнено бляскав имидж на Шер, който тя въвежда в техните музикални изпълнения. Не само ТВ шоуто връща Сони и Шер на предни позиции в масовата поп култура, активизира се и записната им дейност с подписването на нова сделка с Kapp/MCA Records. Още веднъж Шер издава соло материал освен общите проекти на Сони и Шер; техните записи сега се направляват от ветерана продуцент Снъф Гарет.

Между 1971 и 1974, соловите неща на Шер владеят позициите в чартовете. Тя разкрива една зряла нова личност с “Gypsys, Tramps And Thieves,” парчето става номер едно поп хит през 1971, и с горчиво-сладникавия римейк на шейстеттарското парче на Кейти Кърби “The Way Of Love.” Тя забива и още две номер едно позиции с “Half-Breed” и “Dark Lady,” и двете драматични мини опери, идеални за богатия, експресивен глас на Шер. В същия период, Сони и Шер имат два хита в Top 10 - “All I Ever Need Is You” и “A Cowboy's Work Is Never Done.”

Но бракът на Сони и Шер – както и тяхната ТВ поредица – приключва в средата на 70-те. През следващите няколко години за новия си албум Шер си сътрудничи с Грег Олмън (за когото е и за кратко омъжена), издава два повлияни от диското записа за лейбъла Casablanca, лидер е на просъществувалата за малко хард-рок банда Black Rose, дори за кратко възстановяват ТВ съюза си със Сони.

Тя посреща 80-те в един отбор с Мийт Лоуф за техния UK хит дует “Dead Ringer For Love” (от неговия албум от 1981 DEAD RINGER), а Шер посвещава голяма част от това десетилетие на своята актьорска кариера. Началото е с признатата й роля в режисираната от Робърт Олтман бродуейска пиеса COME BACK TO THE FIVE AND DIME, JIMMY DEAN, JIMMY DEAN (която тя повтаря и в последвалата филмова версия), впечатлява критика и публика както и преди в ТВ поредицата с неудържими, дълбоки и осезаеми изпълнения, включително и в номинираното си за Oскар завръщане през 1983 със SILKWOOD и в ролите си от МАСКАТА, ВЕЩИЦИТЕ ОТ ИЙСТУИК и ЛУНАТИЦИ. За последния тя печели Оскар през 1987 в категорията за Най-добра актриса. Въпреки че се опитва да пази граница между музикалните и артистичните си превъплъщения, тя прави темпераментна интерпретация на хита на Бети Евърет от 1964 “The Shoop Shoop Song (It’s In His Kiss)” за саундтрака на РУСАЛКИ от 1990, в който също така играе.

Музикалната кариера на Шер се съживява, след като тя подписва с лейбъла Geffen в края на 80-те. 1987 е годината, в която певицата се среща с внушителен материал от силни балади и се раждат хитове като “I Found Someone” (в съавторство с Майкъл Болтън) и “We All Sleep Alone” (написано от Джон Бон Джоуви, Ричи Самбора и Дезмънд Чайлд). През 1989 излиза албумът HEART OF STONE, от който идват два хита, написани от Даян Уорън, “If I Could Turn Back Time” и “Just Like Jesse James.” През 1991 от тетрадката на Уроън изскачат и „Love And Understanding” и “Save Up All Your Tears” (последната песен в съавторство с Дезмънд Чайлд).

Шер се мести при Warner Bros. за албума от 1996 IT’S A MAN’S WORLD, но тепърва й предстои най-голямото й от всички завръщания с издаването през 1998 на албума BELIEVE, който постига четворно платинен статус в Съединените щати и световни продажби от над 12 милиона копия. Този диск представя една успешно справяща се и заразително увличаща Шер, с пулсиращия евро-денс звук на албума тя постига своя рекорд по продажби в цялата си кариера, а заглавното парче от албума става масов международен хит.

Комерсиалният триумф на дивата ветеран – по време когато поп класациите са доминирани от артисти поне на половина по-млади от нея като възраст – не е изненада за никой, който познава историята на Шер. Въпреки че следващият й албум, LIVING PROOF от 2002, бе придружен от голямо, шумно отразено като прощално и последно турне, е трудно да си представим, че един от най-упоритите и издръжливи артисти задълго ще отсъства.

Пълен траклист:

CD 1

1 I Got You Babe – Sonny & Cher
2 Baby Don’t Go – Sonny & Cher
3 All I Really Want To Do
4 Bang Bang (My Baby Shot Me Down)
5 Alfie
6 The Beat Goes On – Sonny & Cher
7 You Better Sit Down Kids
8 Gypsys, Tramps And Thieves
9 The Way Of Love
10 All I Ever Need Is You – Sonny & Cher
11 Living In A House Divided
12 A Cowboy’s Work Is Never Done – Sonny & Cher
13 Half-Breed
14 Dark Lady
15 Train Of Thought
16 Take Me Home (extended version)

CD 2

1 I Found Someone
2 We All Sleep Alone
3 After All (Love Theme From Chances Are) – Cher wi th Peter Cetera
4 If I Could Turn Back Tim e
5 Just Like Jessie James
6 Heart Of Stone (remix)
7 The Shoop Shoop Song (It’s In His Kiss)
8 Love And Understanding
9 Save Up All Your Tears
10 Love Hurts
11 One By One (Junior Vasquez Vocal Edit)
12 Believe
13 Strong Enough
14 All Or Nothing
15 Song For The Lonely
16 A Different Kind Of Love Song - (Rodney Jerkins Main Mix – Faster)

Албумът е на българския музикален пазар с медийната подкрепа на телевизия TV 7.

Със съдействието на Virginia Records/ Universal Music Group.

Teenzona_team
12 Юли 2007 г.

1592 прочитания
Коментари: 1
f_lora #1, 12 Юли 2007 г.
Браво за тея CD-та!!!Много и се кефя на Шер,нищо че е на толкова си години Харесва ми стила й,песните й,гласа й....абе зарежда ме само с положителни емоции като я слушам!!!